Uw woning succesvol verkopen? Laat u begeleiden door enthousiaste makelaars met jarenlange ervaring.
Een woning verkopen is iets bijzonders en doet u meestal maar 1 of 2 keer in uw leven. Daarom moet de verkoop van uw woning comfortabel en optimaal verlopen. Dat vereist specialisme, ervaring en persoonlijke aandacht en hiervoor bent u bij ons aan het juiste adres!
De 3 makelaars van ons kantoor, Menno, Dennis en Angela zijn een kei in hun vak en hebben oog voor u en uw huis. Zij zijn al jaren werkzaam als beëdigd en gecertificeerd makelaar. Met de juiste strategie weten zij voor u, als verkoper, het maximale uit de markt te halen. Onderhandelen is hun dagelijks werk. Ook kunnen zij u optimaal adviseren over juridische en bouwkundige zaken.
Van de Ridder Makelaars heeft het maximaal aantal tools om uw woning succesvol te verkopen
Niets is zo belangrijk als de eerste indruk! Wist u dat een potentiële koper zich, binnen de eerste twee minuten, een mening heeft gevormd over uw woning? De presentatie van uw woning is dus zeer belangrijk, hier besteden wij dan ook veel aandacht aan.
De foto’s worden gemaakt door een professionele fotograaf en er worden duidelijke plattegronden en een mooie walk through video vervaardigd. Bijna alle woningzoekers beginnen hun zoektocht op Funda.nl., de grootste huizensite van Nederland. Met ons media-pakket komt uw woning hoger op de Funda-resultatenlijst en dus sneller tevoorschijn bij een zoekopdracht van de potentiële koper. Wij zorgen er ook voor dat alle sociale media worden ingeschakeld zodat uw woning goed onder de aandacht komt bij geïnteresseerden in de regio. Uw woning wordt o.a. op Facebook, You Tube en Instagram getoond. Uiteraard presenteren wij uw woning ook op onze website en in de etalages van onze twee kantoren.
Persoonlijke aandacht
Een woning verkopen gaat vaak samen met emotie. U sluit een hoofdstuk af en begint aan een nieuw hoofdstuk. Het is dan prettig dat de verkoop van uw woning comfortabel en met persoonlijke aandacht verloopt. Bij ons houdt u contact met “uw makelaar. De makelaar die de woning in de verkoop neemt, zal ook zelf de bezichtigingen met kandidaten in uw woning begeleiden. Uw makelaar houdt persoonlijk contact met u en houdt u optimaal op de hoogte over de verkoopontwikkelingen. Op kantoor maken wij een whatsapp groep met u aan zodat wij snel en makkelijk contact met elkaar kunnen hebben over eventuele vragen of ontwikkelingen omtrent de verkoop.
Uw huis verkopen is onze zorg
Wij werken met een full-service concept. Van A t/m Z wordt u alles uit handen genomen, dit bespaart u veel tijd en zorgen. Alle werkzaamheden doen wij voor u tegen een zeer concurrerend tarief.
Al 50 jaar begeleiden wij verkopers bij de succesvolle verkoop van hun woning!
Van de Ridder makelaars staat al jaren in de top van kantoren die het hoogste aantal woningen in de regio verkopen. Door deze marktpositie hebben wij veel contacten met woningzoekers. Ook u kunt hier als verkoper van profiteren!
Door verkopers worden wij gewaardeerd met een 9,4. Benieuwd naar de positieve ervaringen van andere verkopers? Lees alle beoordelingen
De werkwijze van ons kantoor
Stap 1: Kennismaking
Wij plannen een afspraak bij u thuis in. De makelaar neemt dan alle tijd om uw woning te bekijken en te luisteren naar uw verhaal. Na het gesprek maakt de makelaar een uitgebreide opname van uw woning/appartement. Daarna wordt de verkoopprocedure rustig aan u uit gelegd en uw vragen worden uitgebreid beantwoord. Ook wordt er advies gegeven over het verkoop klaar maken van uw woning.
Stap 2: Verkoopplan
Na het kennismakingsgesprek wordt er een offerte opgesteld. Pas nadat de woning is bekeken, heeft de makelaar een goed beeld van de woning en de mogelijkheden. De makelaar geeft in de offerte aan wat de verkoopstrategie is. U wordt ook geadviseerd over de goede en ook verantwoorde vraagprijs. Wij begrijpen dat u uw woning voor de beste prijs wilt verkopen, maar wat is dan de beste prijs? Een te hoge vraagprijs kan leiden tot weinig of geen belangstelling en een te lage vraagprijs gaat ten koste van de opbrengst. Een realistische vraagprijs ligt daar dus precies tussenin. De vraagprijs moet u niet zien als de waarde van de woning. In de vraagprijs is vaak ruimte verwerkt om te onderhandelen. De vraagprijs is ook afhankelijk van de populariteit van de woning, uw persoonlijke situatie en de zoekcategorieën op Funda.nl. Tevens ontvangt u in de offerte ons verkooptarief. Wij offreren altijd een speciaal op uw maat gemaakt tarief.
Stap 3: Opstarten van de verkoop
Als wij uw woning ‘op de markt zetten’, moet de woning er natuurlijk optimaal uitzien. Wij geven u tips voor het verkoop klaar maken van uw woning. Indien u het prettig vindt, schakelen wij zelfs een interieurstyliste voor u in.
Zodra de woning gereed is voor fotografie, komt er een professionele fotograaf langs die mooie foto’s, een dynamische video en 360 graden foto’s maakt. Ook vervaardigt hij professionele plattegronden en een NEN 2580 meetrapport. Wij laten, als dit de verkoop bevordert, een hoogtefoto maken, artist impressions en/of een video met drone. De makelaar maakt een wervende verkooptekst. Voordat de woning online gaat, ontvangt u van ons via het MOVE dossier de aanmelding ter controle. Pas nadat u hiermee akkoord bent, wordt de woning aangemeld bij de NVM database en is de woning zichtbaar voor potentiële kopers. Wij hebben een groot bestand met zoekers, deze worden gelijk actief benaderd.
Alleen het plaatsen van ons opvallende “Te koop-bord” is niet genoeg om uw woning onder de aandacht van een grote doelgroep te brengen. Uiteraard plaatsen wij uw woning op Funda. Met ons media-pakket komt uw woning hoger op de Funda-resultatenlijst en dus sneller tevoorschijn bij een zoekopdracht. Wij zorgen er ook voor dat alle sociale media worden ingeschakeld. Op onze website en in de etalages van onze twee kantoren wordt uw woning ook gepresenteerd.
Stap 4: Bezichtigingen
De bezichtigingen van uw huis worden in overleg met u gepland. De makelaar is bij de bezichtigingen aanwezig, u hoeft hier zelf niet bij te zijn. De kijkers kunnen zich dan beter inleven in hoe het is om in uw huis te wonen. Bij een makelaar zijn kopers namelijk eerlijker en kritischer. De makelaar kan dan direct inspelen op de reacties en mogelijkheden bieden. De kopers worden enthousiast door de makelaar rondgeleid, uitgebreid geïnformeerd over uw woning en uw positieve woonervaring. Natuurlijk vertelt de makelaar ook over de eventuele nadelen of gebreken. Het is niet prettig als er achteraf klachten of bezwaren zijn. Na iedere bezichtiging krijgt u een terugkoppeling van de makelaar. Afhankelijk van de reacties wordt de verkooptactiek samen met u bepaald. Wordt het een verkoop bij inschrijving/of deskundig onderhandelen.
Stap 5: Biedingen
Zodra een potentiële koper een bieding op uw huis doet, wordt het bod direct door de makelaar met u besproken. Een bieding is niet alleen een geldbedrag, maar wordt vaak ook onder bepaalde voorwaarden gedaan. Bijvoorbeeld onder voorbehoud van een bouwkundige keuring, het verkrijgen van een financiering of de gewenste datum van oplevering. Indien er meerdere biedingen worden gedaan of door de makelaar verwacht worden, kan er gekozen worden voor verkoop bij inschrijving. Uiteraard wordt u hierover geadviseerd door de makelaar. Met bijna 5 decennia werkervaring weten we hoe we de zaken professioneel moeten aanpakken.
Stap 6: Verkocht
De koper hebben we gevonden als op alle belangrijke punten overeenstemming is bereikt. De gemaakte afspraken worden in een, door ons opgestelde, koopovereenkomst vastgelegd. Samen met de makelaar loopt u de overeenkomst door en waar nodig wordt toelichting gegeven. Nadat u akkoord bent met de overeenkomst kunt u deze ondertekenen. De koop komt tot stand als beide partijen de koopovereenkomst hebben ondertekend en de koper een kopie heeft ontvangen. Na ondertekening door u en de koper sturen wij de koopovereenkomst en relevante stukken naar de notaris. Alle genoemde data in de koopovereenkomst zullen wij voor u in de gaten houden en zo nodig actie hierin ondernemen ( datum bankgarantie en ontbindende voorwaarden). Een aantal dagen voor de eigendomsoverdracht stuurt de notaris, een concept leveringsakte en de notariële eindafrekening naar u en ons kantoor. Op de afrekening worden ook onze kosten opgenomen, u hoeft deze niet vooraf aan ons te voldoen. Wij zullen deze stukken voor u controleren.
Stap 7: Eigendomsoverdracht
Op de dag dat de woning in eigendom wordt overgedragen, maken wij samen met u en de koper(s) nog een laatste ronde in de woning; de zogenaamde eindinspectie. De inspectie gebeurt vlak voordat de eigendomsoverdracht plaatsvindt. Bij de inspectie staan wij u bij en zullen wij met partijen de woning doorlopen. Tijdens deze eindinspectie wordt bekeken of de woning conform de gemaakte afspraken is opgeleverd en de meterstanden zullen worden opgenomen. Eventuele bijzonderheden en meterstanden worden genoteerd op het eindinspectieformulier, waarvan u later een kopie ontvangt. We controleren bijvoorbeeld ook of de cv-ketel goed werkt en of alle sleutels aanwezig zijn
Aansluitend gaan we samen naar de notaris voor het ondertekenen van de akte van levering en het overdragen van de sleutels.
Nazorg
We gaan er uiteraard niet van uit, maar het kan voorkomen dat de koper na de verhuizing toch nog iets tegenkomt waarbij hij zich afvraagt of de verkoper een bepaald gebrek of iets dergelijks kenbaar had moeten maken. Ook na de eigendomsoverdracht blijven wij u ontzorgen. Wij weten welke wegen u dan dient te bewandelen en staan u bij met deskundig advies. Onze begeleiding gaat daarmee verder dan alleen de verkoopbemiddeling.
Wilt u binnenkort uw woning verkopen en bent u benieuwd wat onze verkoopmakelaars voor u kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in, wij nemen dan contact met u op.
Wilt u direct onze persoonlijke dienstverlening ervaren? Stap dan even binnen in één van onze kantoren. Contact via de telefoon of email is uiteraard ook mogelijk.